Reklamlar

İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Konular - boommerr

Sayfa: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 35
211
PROJELER / Male Havalimanı'nı TAV mı yapacak?
« : 27 Ocak 2010, 05:35:32 »
Male Havalimanı'nı TAV mı yapacak?
TAV, Maldivler'in başkenti Male'de bulunan ''Male Havalimanı'' ihalesi için teklif vermek üzere ön yeterlilik aldı.

İSTANBUL - TAV Havalimanları Holding A.Ş'nin Kamuyu Aydınlatma Platformu'nda yayımlanan açıklamasında ''Şirketimiz, Maldivler Cumhuriyeti Hükümeti tarafından düzenlenen, başkent Male'de bulunan 'Male Havalimanı' ihalesi için teklif vermek üzere ön yeterlilik almıştır. Konuyla ilgili tüm aşamalarda kamuoyuna bilgi verilecektir'' denildi.

AA

212
BİLİM - TEKNOLOJİ / 4G li otomobil Toyota
« : 27 Ocak 2010, 05:34:07 »
4G’li telefondan önce otomobil!
Toyota ile Alcatel-Lucent, bir sonraki mobil bağlantı teknolojisi olan LTE'nin entegre edildiği ilk otomobil prototipini tanıttı.
yakın geleceğin mobil bağlantı teknolojisi LTE otomobile entegre edildi. Toyota ile Alcatel-Lucent’in işbirliğiyle üretilen ilk prototip, Paris’te tanıtıldı.

Alcatel-Lucent tesislerinde gerçekleştirilen etkinlikte, 2,6 GHz spektrumunda bir Long Term Evolution (LTE) ağına yönelik canlı demolar ve ng Connect “LTE Bağlantılı Otomobil”in Avrupa pazarına ilk tanıtımı yapıldı. LTE, mobil bağlantı hızını mevcut 3G'ye kıyasla bir hayli artıracağı için '4G' olarak adlandırılıyor.

Etkinlik LTE 'ekosistemi'ndeki diğer firmalarla işbirliği içinde sergilenen yeni uygulamalara sahne oldu. Bu firmalar arasında, mobil cihaz üreticisi LG Electronics, mobil oyun şirketi FishLabs, dijital imza lideri SIGNEXX ve mobil güvenlik ve dijital güvenlik lideri Gemalto yer alıyor.

LTE Bağlantılı Otomobil’in Avrupa’daki ilk canlı demosu da etkinlikte gerçekleştirildi. Otomobil, Alcatel-Lucent’ın QNX Software Systems, Toyota Motor Sales (TMS) USA, Inc., chumby, Kabillion ve Atlantic Records gibi ng Connect Programı’na üye kurumlarla birlikte geliştirildi.

15-18 Şubat tarihlerinde Barselona’da yapılacak Mobile World Congress fuarında da sergilenecek olan LTE Bağlantılı Otomobil konsepti, araç içinde kişiselleştirilmiş kullanım olanakları sunuyor. Konsept, eğlence, bilgi+eğlence, güvenlik ve sürüşle ilgili özelliklerin bir arada sunulacağı kapsamlı bir menüye sahip.

Etkinlikte, LTE Bağlantılı Otomobil’e ek olarak, LTE donanımlı bir Ar-Ge minibüsü içinde, şirketin kampus genelinde 2,6 GHz bandında çalışan LTE ağı kullanılarak, mobil servislerin demosu yapıldı.

2,6 GHz’nin, Avrupa’da LTE için en çok tercih edilen frekanslardan biri olması bekleniyor. Demoda, çokoyunculu mobil oyunlar, fotoğraf ve müzik indirme ve 3G/HSPA ile LTE ağlar arasında yumuşak geçiş gibi yetenekler de sergilendi. 3G/HSPA ile LTE ağlar arası geçiş, yeni teknolojiye hazırlanan operatörler için kritik bir ihtiyaç.

Yüksek hızda mobil bağlantı, otomobilin bilgisayar sistemiyle entegre olarak, ihtiyaç duyulabilecek tüm bilgileri anında sisteme indiriyor.

ntvmsnbc

213
PROJELER / ÇİN çostu,dünyanın en yüksek havaalanı
« : 27 Ocak 2010, 05:29:55 »
Çin, Tibet'te 4 bin 436 metre yüksekliğe dünyanın en yüksek havaalanını inşa edecek.



İSTANBUL - China Daily gazetesinin haberine göre, Çin Sivil Havacılık İdaresi Tibet sorumlusu Şü Bo, Tibet'te bulunan Nagçü İdari Bölgesinde inşa edilecek havaalanıyla dünyanın en yüksek havaalanı rekoruna sahip olacaklarını açıkladı.       

Yetkililer, inşaatın bölgenin kalkınma planına dahil edildiğini ve havaalanı için en uygun alan üzerinde çalışmaların başlatıldığını kaydetti.       

Havaalanının 1 milyar 800 milyon yüene (yaklaşık 383 milyon 147 bin TL) mal olacağını bildiren yetkililer, havaalanının 266 hektarlık bir alana kurulacağını söyledi.
       
Tibet'e inşa edilecek son havaalanıyla eyaletteki havaalanı sayısı altıya ulaşacak.

214
PROJELER / Amerikan-Türk yapımı otoyol
« : 27 Ocak 2010, 05:28:24 »
Amerikan-Türk konsorsiyumu Bechtel-Enka Kosova'da otoyol inşa edecek.
PRİŞTİNE - Kosova Ulaştırma Bakanı Fatmir Limaj, Kosova'da Morina-Priştine-Merdare otoyolunun yapımı için Amerikan-Türk konsorsiyumu Bechtel-Enka'nın seçildiğini açıkladı. Limaj, nihai anlaşma imzalamadan önce yetkililerin ayrıntıları görüşmeleri sürdürdüğünü söyledi.

Limaj, Kosova'yı batıda Arnavutluk'a ve doğuda Sırbistan'a bağlayacak otoyol inşaatının 10 bin kişiye istihdam yaratabileceğini ifade etti.

Morina-Priştine-Merdare otoyolunun 117 kilometre uzunluğunda olması ve 1 milyar dolara (700 milyon avro) mal olması bekleniyor.

Morina–Priştine-Merdare otoyol ihalesine Bechtel-Enka konsorsiyumunun yanı sıra Avusturya'dan Alpin, Türkiye'den Makyol, İtalya'dan Pizarotti, Avusturya'dan Porr ve Strabag ile Yunanistan'dan Terna şirketleri katıldı.

Bechtel-Enka konsorsiyumu daha önce Arnavutluk'ta 65 kilometre uzunluğunda Reşen-Kalimaş otoyolunu inşa etmişti. 

EMLAKTIMES

215
PROJELER / Ataşehir e Las Vegas mimarisi...
« : 27 Ocak 2010, 05:25:50 »
Las Vegas otellerinden esinlendi Ataşehir'e Deluxia'yı inşa edecek

Batı Ataşehir'in ilk konut projesi Uphill Court'u inşa eden Teknik Yapı, Batı Ataşehir'ın son arazisine de 702 dairelik Deluxia projesini inşa edecek.

Las Vegas'taki Bellagio Otel ve Caesars Palace Las Vegas'dan esinlenerek mimari konsepti oluşturulan Deluxia, 482 dairelik Deluxia Palace ve 220 dairelelik Deluxia Suits'den oluşacak. Toplam 275 milyon TL satış geliri hedeflenen projede stüdyodan 3+1'e kadar değişen farklı tiplerdeki dairelerin fiyatları 135 bin 700 TL ile 458 bin 500 TL aralığından satışa sunuldu. Teknik Yapı Yönetim Kurulu Başkanı Nazmi Durbakayım, Grand Hyatt İstanbul'da düzenlenen basın toplantısında, projenin inşa edileceği arazinin kendilerine ait olduğunu belirterek, "Bu avantajı kullanarak lüks kavramını bir kademe daha artıran Deluxia projesindeki başlangıç fiyatlarını erişilebilir seviyede tuttuk" dedi. Projenin 2012 Mart'ta tamamlanacağını ve Deluxia'da stüdyo ile 1+1 tipi dairelerin ağırlıkta olacağını ifade eden Durbakayım, projedeki dairelerin başlangıçtaki metrekare fiyatının 3 bin 430 TL ile 4 bin 200 TL arasında olacağını kaydetti.

sabah.com.tr

216
4 Ocak 2010 tarihinde dünyanın gözü Dubai’de yapılan ve 818 metre yüksekliğiyle dünyanın en yüksek gökdeleni unvanına sahip olan Burj Khalifa’ya kitlenmişti. Açıldı, açılacak derken yediden yetmişe herkes bu yapının ihtişamına kapıldı.

Şimdi Dubai, ikinci uzun gökdeleni ile tanışıyor. Ama bu kez bir Türk şirketi, bu heyecanı yaşatıyor. Havalimanı inşaatları ile dünya çapında nam salmış ve daha önce Ortadoğu’ya hangar projesiyle girmiş olan TAV, bölgede Türk bayrağını dalgalandırmanın gururunu yaşıyor.

101 kattan oluşan “Marina 101”  tamamlandığında - 425 metre yüksekliğiyle - dünyanın en yüksek konut ve otel fonksiyonlu binası olacak.

TÜM DÜNYA TANIYOR
14 bin çalışanı ile projeleriyle ismini dünyaya duyuran şirket, havalimanı inşaatlarındaki başarısı ile biliniyor. Şirket; Tepe ve Akfen gruplarının ortak girişimleriyle 1997 yılında İstanbul Atatürk Havalimanı Dış Hatlar Terminali ihalesinin kazanılmasının ardından kuruldu ve İstanbul Atatürk Havalimanı dünyada “yap-işlet-devret” modeliyle gerçekleşen havalimanı işletmeciliği projelerinin ilk örnekleri arasında yer aldı. Aradan 9 yıl geçti ve yeniden yapılanma yoluna girdi. Hizmetlerini “TAV Havalimanları Holding” ve “TAV İnşaat” başlıkları altında gruplandıran TAV, şimdi bünyesinde 12 ayrı şirket bulunduruyor.

Türkiye’nin üç büyük havalimanı (İstanbul Atatürk, Ankara Esenboğa ve İzmir Adnan Menderes Havalimanları), Gürcistan’da Tiflis ve Batum ile Tunus'ta Enfida ve Monastere Havalimanları'na imzasını atan şirket; Ortadoğu, Kuzey Afrika ve Kafkaslar’da da gücünü gösterme yolunda.

İnşaat kapsamında ise Birleşik Arap Emirlikleri, Mısır, Katar, Tunus, Libya ve Bahreyn’de de şubeleri var. Ve şimdi Dubai, Türklerin gücüyle bir kez daha tanışma fırsatı buluyor.

TAV İnşaat Körfez Bölge Direktörü Yusuf Akçayoğlu, “Zamanında Osmanlı toprakları olan yerde Türk bayrağını dalgalandırmak çok güzel.” diyor; bölgedeki çalışmalarını ve bu son projelerini şöyle anlatıyor:


TAV İNŞAAT KÖRFEZ BÖLGE DİREKTÖRÜ YUSUF AKÇAYOĞLU

Proje hakkında bilgi alabilir miyiz?
Marina 101, 6 bodrum ve 101 kattan oluşuyor.  Proje - çatısına oturan 41.5 metrelik çelik yapısıyla birlikte - tamamlandığında toplam 425 metre yüksekliğiyle dünyanın en yüksek konut ve otel fonksiyonlu binası olacak.

Konsepti nasıl olacak?
Binanın ilk 32 katı otel için ayrıldı. Tamamlandığında otel servislerinden apartman katlarının da faydalanmasını öngörüyoruz. Bu konsept özellikle binanın sahip olduğu yüksek teknoloji mekanik ve elektrik sistemleri ile destekleniyor.

Ne zaman hizmete girecek?
İnşaatın tamamlanma tarihi Haziran 2011 olarak planlandı.

Proje için ne kadarlık bir bütçe ayrıldı?
Projenin bütçesi, otel katları ve ince işleri hariç 205.5 milyon dolar.

Çalışmalar hangi aşamada?
Binanın kaba işleri 58. kata kadar tamamladı. İç işleri ve mekanik - elektrik servisleri ise 53. katta devam ediyor.

Proje için kaç kişi çalışıyor?
Şu an 45 teknik eleman ve 911 işçi çalışıyor.

Çalışanlar sadece Türk mü yoksa diğer ülkelerden de var mı?
Teknik kadro ağırlıklı olarak Türk, Malezyalı, Arap, Hint ve Filipinlileri kapsıyor. İşçilerin büyük çoğunluğu ise Hintli.

Neden Dubai seçildi?
Projeyi biz seçmedik, geliştirici şirket seçti. Biz sadece müteahhitiz. Projenin taslağı oluşturulup, finans modeli temin edildikten sonra ihale edildi ve TAV İnşaat rekabet sonucu bu işi aldı.

MARINA 101


Şu anda Dubai'de Türk bayrağı dalgalanıyor. Bu konuda neler söyleyeceksiniz?
Bu çok güzel, gurur verici bir şey tabii ki! Zamanında Osmanlı toprakları olan yerde Türk bayrağını dalgalandırmak çok güzel. Yalnız şunu da unutmamak gerekir. Türk insaatçıları geleneksel olarak tüm projelerde (dünyanın neresinde olursa olsun) son beton işi bittiği zaman sembolik olarak Türk bayrağını dalgalandırır. Çünkü o mücadeleyi bir savaş gibi algılar. Bayrağı çekerek zaferini ilan etmiş olur.

Burj Khalife dışında rakip projeler var mı?
Burj Khalife dışında şu an için rakip yok. Sadece ihalesi tamamlanmamış 106 katlı bir yapı işi var. Ayrıca inşaatı başlayan 120 katlı bir iş daha var fakat finansal sıkıntılardan dolayı iptal edilecek.

Ayrıca120 katlı bir bina ihalesi daha söz konusu...
O bina Qatar’da yapılacak.

Söz konusu inşaatın konsepti nasıl olacak? İhaleye kimler katılacak?
Bu bilgiler şimdilik gizli.

Bölgeye daha önce havalimanı hangar ihalesi için girdiniz. Sizin haricinizde ihalede kimlerin ismi geçti?
Hangar ihalesine kimlerin girdiğini hatırlamıyorum. Sanırım WJP vardı ama diğerleri kim bilmiyorum.

Proje ne kadar kâr getirdi? Beklentileriniz nasıldı, sonuçları nasıl oldu?
Bu ihale TAV’ın körfez piyasasına giriş bedelini karşıladı. İş prestijli olduğu için adımızı böyle bir işle duyurarak körfeze girdik. Bu işten kârımız olmadı hatta önemsiz miktarda zararımız oldu. Ama hangar projesiyle kazandığımız körfez tecrübesi bizi şu anki noktalara kadar getirdi.

Rakip projeler var mı?
Burj Khalifa bildiğiniz gibi Emaar Properties’in müteahhittiydi. Krizden önce Nakheel (Dubai de Emaar’a rakip olan diğer bir devlet kuruluşu) tarafından, 818 metrelik Burj Khalife’yi geçecek, 1 kilometre yükseklikte bir projenin dizaynı yapılıyordu. Yaşanan ekonomik krizden sonra proje iptal edildi.

Nakheel dışında Suudi Arabistan’da Burj Khalife’yi geçecek yükseklikte bir bina tasarlandığı biliniyor ama henüz bildirilmedi.


irketiniz Ortadoğu'da nasıl karşılandı?
Şirketimiz Körfez’e giren ilk Türk firması. Türkiye Cumhuriyeti’nin, Osmanlı’nın devamı olması körfezde bize karşı bir sempati yarattı. Ama başarının sırrı tamamen yapacağınız kaliteli işlerle alakalı.

TAV’ın diğer yatırımları neler? Dünyada, kendisini nerede görüyor?
Havalimanı inşaatında dünya liderliğini hedefledik. Şu anda ENR’in yaptığı tespite göre TAV İnşaat, havalimani inşaatında dünya sıralamasında 3 numaraya yükseldi. İnşallah önümüzdeki bir kaç yılda ilk sıraya çıkacağız.

Türkiye dışında yatırım işlerine pek girmiyoruz. Daha çok ana müteahhit olarak çalışıyoruz.

TAV Airports’un Tunus, Gürcistan ve Makedonya’da yatırımları var.

Türkiye'deki projeleriyle Türk sermayesine neler kazandırdı?
TAV İnşaat ve şemsiyesi altında olduğu TAV Airports Türkiye’de yap-işlet-devret modeli havaalanı işinde öncülük etti. Bu başarıdan, dünyada saygıyla söz ediliyor. TAV; Türk inşaat endüstrisinin havalimanı inşaatı konusunda uzmanlaşmış, lokomotif şirketi. Şu anda dünyada yeterlilik alamayacağımız hiçbir havalimanı işi yok.

Şu anda şirket bünyesinde kaç kişi istihdam ediyor?
Toplam 14 bin çalışanımız var.

Önümüzdeki 5 yılda şirket kendisini nerede görüyor?
TAV, bu 5 yıllık sürede havalimanı konusunda dünya liderliğini hedefliyor.

ntvmsnbc

217
ŞANLIURFA - Harran’da tarihi yapının korunması, kaçak yapılaşmanın önüne geçilmesi için TOKİ, Valilik ve Harran Belediyesi işbirliği ile geçen yıl Kasım ayında ‘Harran Sur İçi Kentsel Dönüşüm Projesi’ başlatıldı. Projenin ardından toplanan İl İdare Kurulu, Kültür ve Turizm Müdürlüğü’nün talebi doğrultusunda, 4 kilometrelik şehir suru içinde yaşayanların yeni yapılacak konutlara taşınması ve birinci derece SİT alanındaki bölgenin kamu yararı gözetilerek Hazine adına kamulaştırılmasını kararlaştırdı.

2 MİLYON TL KAYNAK AYRILDI
Kentsel dönüşüm projesi kapsamında Şanlıurfa Valiliği ile TOKİ arasında imzalanan protokol doğrultusunda, Sur içerisindeki kümbet evlerde yaşayanların tahliye edilmesi ve SİT alanı dışında yeni yapılacak konutlara yerleştirilmesi planlanıyor. Planlamanın ardından Harran’daki kamulaştırma için 2 milyon TL kaynak ayrıldı. TOKİ tarafından ilçenin imarlı bölgesinde ilk etapta 15 ay içerisinde 160 avlulu tek tip konut yapılması, kamulaştırma parasını alan vatandaşların da 3 bin TL peşin 240 ay 150 TL taksit ile ev sahibi olması kararlaştırıldı.

18 YILDA 380 KÜMBET EV YIKILDI
Harran Belediyesi tarafından en son 1992 yılında ilçede koruma amaçlı imar planı yapıldığı ve bu planda SİT alanı içerisinde 900 kümbet ev bulunduğu, ancak aradan geçen 18 yılda 380 kümbet evin yıkıldığı ve bugün sayının 520 olduğu ortaya çıktı. Yılda ortalama 21 kümbet evin yıkıldığı ilçede, önlem alınamaması halinde ilerleyen süreçte koruma eksikliği, betonarme yapıların artışı nedeniyle kümbet evlerin tamamının yıkılma tehdidi ile karşı karşıya bulunduğu kaydedildi.

ntvmsnbc

218
PROJELER / TÜRKMENİSTAN DA İNŞAATA DEV YATIRIM
« : 27 Ocak 2010, 05:15:04 »
refabrike ve hafif çelik sektörünün lideri Vefa Group, Türk inşaat firmalarına özel olarak organize edilen “Ashgabat Expo Build” katılmak için yola çıkıyor.



27 ve 29 Ocak tarihleri arasında Türkmenistan’ın Başkenti Aşkabat’ta düzenlenecek ve 3 gün sürecek olan “Ashgabat Expo Build”e Türkiye’den 64 firma katılıyor. Bu güne kadar Türkmenistan sınırları içerisinde 15 bin metrekare şantiye binası inşa eden Vefa Prefabrike Yapılar, 2010’un bu ilk yapı fuarında yine çok konuşulacak.

DÖRT KITADA YEDİ İKLİME UYGUN YAŞAM ALANLARI

Vefa Group; Türkmenistan’daki projelerini ara vermeden sürdürüyor.

Özellikle Türkmenistan’ın soğuk iklimini dikkate alan Vefa Group, en son Jebel Çimento Fabrikası yapımı için kurduğu şantiyede, soğuğa daha fazla dayanıklı olan elektrostatik boyalı sac panel sistemini kullandı. Şantiyede, işçi ve mühendis yatakhaneleri, ofis binaları ve kafeterya gibi amaca uygun sosyal yaşam alanları yer alıyor.

TÜRKMENİSTAN DA İNŞAATA DEV YATIRIM

Tükmenistan yatırımlarını arttırarak, Türk Dünyası’nda var olan pazar payını büyütmeyi hedefleyen Vefa Group, “Ashgabat Expo Build” Fuarı sayesinde özellikle Türkiye ile Türkmenistan arasındaki ilişkilerinin daha da geliştirileceğine inanıyor.

Orta Asya'da doğalgaz zengini olarak ün yapan Türkmenistan, bağımsızlığını kazanmasının ardından özellikle inşaat sektöründe büyük gelişmeler kaydetti.

Türkmenistan yönetimi, 2 yıl içerisinde inşaat sektörüne 23,6 milyar dolar yatırım yapmayı hedefliyor. Türk inşaat firmalarının Orta Asya’da en önemli üssü olan Türkmenistan’a, bu güne kadar Türk Firmaları tarafından 20 milyar dolarlık yatırım yapıldı.

sabah.com.tr

219
PROJELER / Ankara otoyolu ile ulaşım rahatlayacak
« : 27 Ocak 2010, 05:09:06 »
Ankara, Konya ve Kayseri hattından Adana ve Mersin'e bağlantı sağlayan ve yapımı devam eden Ankara-Pozantı otoyolu tamamlandığında Türkiye'nin en yoğun trafiğine sahip yollarından birinde daha ulaşım rahatlayacak.

Yoğun araç trafiği ve yaşanan kazalar nedeniyle ''çileli yol'' olarak nitelenen ve günde yaklaşık 20 bin aracın geçtiği Ankara-Pozantı arasındaki otoyol çalışmaları kapsamında tamamlanan Ereğli Kavşağı-Pozantı kesimi Başbakan Erdoğan'ın katılımı ile geçen yıl mart ayında hizmete açıldı. Böylelikle 64 kilometre uzunluğundaki gidiş-geliş 6 şeritten oluşan yol ''devlet yolu'' olarak hizmet vermeye başladı.

''Türkiye'nin ulaşımına nefes aldıran'' proje olarak nitelenen Ankara-Pozantı otoyolunun Gölcük-Kemerhisar-Eminlik-Çiftehan-Pozantı bölümünün tamamlanması için çalışmalar aralıksız sürüyor.

Pozantı-Ulukışla arasındaki kara yolunun, vadiden geçmesi, yüksek eğim ve düşük standartta olması nedeniyle araçlardaki lastik, yağ, yedek parça gibi yüksek meblağlara ulaşan masraflar Pozantı-Ereğli Kavşağı arasındaki yolun kullanılmaya başlamasıyla düşerken, rahatlayacak trafik nedeniyle, sık yaşanan ve ölümlerle sonuçlanan kazalar da büyük oranda önlenecek. Pozantı-Ulukışla arasında yolda tonajlı araçların yoğunluğu dolayısıyla sollama yapılamamasından kaynaklanan zaman kaybı ortadan kalkacak, ulaşımda yaklaşık 1,5 saatlik zaman kazanılacak.

Trafik Şimdiden Rahatlamaya Başladı
Karayolları 5. Bölge Müdürü Mehmet Akyiğit, İç Anadolu'yu GAP bölgesi, Çukurova, Akdeniz ve limanlara bağlayarak tarımsal ve endüstriyel ürünlerin iç ve dış piyasalara taşınmasını hızlandıracak otoyolun, hizmete açılan bölümüyle şimdiden trafiği büyük oranda rahatlatmaya başladığını söyledi.

Yolun tamamlanmasıyla ekonomi ve turizmin gelişmesine de önemli katkılar sağlanacağını belirten Akyiğit, şöyle konuştu: ''Ankara-Pozantı otoyolunun Gölcük-Pozantı bölümünün toplam uzunluğu 129,5 kilometredir. İşin başlangıcından bugüne kadar, Ereğli Kavşağı ile Pozantı arasındaki trafiğe açılan bölüm için toplam 1 milyar 575 milyon TL harcandı. Geçen yıl 4 kesimde yapılan toplam harcama ise 308 milyon TL'yi buldu.''

Akyiğit, Çiftehan-Pozantı arasındaki kesimin son 6 kilometresinin bu yılın temmuz ayında tamamlanmasının, Ereğli Kavşağı-Pozantı arasındaki otoyolun ücretli olarak kesintisiz trafiğe açılmasının planladığını söyledi.

Gölcük-Kemerhisar arasında süren çalışmalarda Kemerhisar bağlantı yolunun tamamlandığını ifade eden Akyiğit, buranın tamamlanmasıyla da Niğde'nin otoyola bağlantısının sağlanacağını kaydetti.

NTVMSNBC

220
Ulucami ilk günkü gibi olacak en önemli tarihi mekanlardan olan Ulucami'nin bahçesinde Büyükşehir Belediyesi tarafından başlatılan çalışmalarla, Kapalıçarşı yangınında kül olan iki ahşap şadırvan kubbesi yeniden inşa edilecek.

Ulucami'nin içindeki çalışmaların tamamlanmasının ardından bahçe düzenlemesi ve dış cephe iyileştirmeleri de yaklaşık 1 milyon liralık çalışmayla gerçekleştirilecek. Çalışmanın 9 ayda tamamlanması bekleniyor. Kuzey cephedeki avluda Kapalıçarşı yangınından önce mevcut olan ahşap şadırvan kubbeleri ve o zamanki tarzı yansıtan orjinal şadırvanlar yeniden inşa edilecek. Ulucami'nin yılların verdiği hava kirliliğiyle kararan küfeki taşının dış cephesi de uluslararası kabul görmüş özel bir temizleme yöntemiyle ilk günkü haline getirilecek.

Ayrıca bahçede yapılacak düzenlemeyle ilk olarak caminin kubbelerinden akan suların, zeminde rahat akıp gitmesi için açılan ancak 15 yıl önce kapatılan drenaj kanalları yeniden açılacak. Cami avlusundaki zemin de iyileştirilecek. Projede tabii taş malzeme kullanılacak. Cami bahçesi yarım metre ile 1 metre arasında topraktan arındırılarak Emir Han girişi seviyesine getirilecek. Ulucami'deki çalışmalarda, yazın bahçeye taşan cemaatin rahat ibadet etmesi sağlanacak. Musalla taşının bulunduğu bölgede bahçe tanzimi yeniden yapılacak ve cenaze namazı kılınan mahal genişletilecek. Dış mekandaki abdest alma yerleri ahşap bir sistemle kapatılacak.

olay

221
Amerikan uzay kurumu NASA, sadece üç aylığına gönderilen ancak Kızıl Gezegen'de kuma saplanan ve burada 6. yılına giren Spirit'in kurtarılamadığını açıkladı.
NASA'nın Mars Araştırmaları Programı'nın başındaki Doug McCuiston, Spirit'in Mars'ta kuma saplı halde kalacağını ancak bunun robotun görevinin sona erdiği anlamına gelmediğini belirtti.

McCuiston, robotun artık sabit bilimsel araştırma platformu olduğunu belirterek "Spirit ölmedi, sadece uzun hayatında yeni bir evreye girdi" dedi.

Bu arada NASA, Spirit'in ikizi Opportunity'nin Mars'ta keşifler yapmaya devam ettiğini açıkladı.

Mars'ın güney yarı küresindeki Yurt Düzlüğü platosunun batısında yer alan Truva kraterinin bir köşesinde geçen yıl Nisan'da kuma saplanmasının ardından, altı tekerlekli, 180 kg ağırlığındaki robotu kurtarma çabalarının sonuçsuz kaldığı ve Mars'a 4 Ocak 2004'te inen Spirit'in bataryalarının giderek güç kaybettiği bildirilmişti.

Hareketsiz kalması yüzünden güneş panelleri üzerinde biriken tozun Spirit'in bataryalarının dolmasına engel olduğu, bir rüzgarın tozları süpürmemesi veya bir enerji yükselişi olmaması halinde robotun geleceğinin Mars'taki gündönümü olan Mayıs'tan sonrası için karanlık olduğu açıklanmıştı.

Bunun Mars kışı boyunca robotun çalışması için yeterli gücü olmaması anlamına geldiğini belirten NASA, bu koşullara rağmen Spirit'in bilimsel çalışmalarına devam ettiğini, hatta beklenmedik bir keşif bile yaptığını duyurmuştu.

AA

222
BİLİM - TEKNOLOJİ / Google konuşturuyor
« : 27 Ocak 2010, 04:50:00 »
Google, popüler akıllı telefonlarda kullanılmak üzere çok uygun fiyatlarda konuşturan, ücretsiz SMS gönderebilen servisini duyurdu. Türkiye'den bu servisi kullanabilecek miyiz? İşte detaylar.
Google Voice hizmetinden faydalanmak için iPhone, Windows Mobile ve Symbian işletim sistemine sahip Nokia cep telefonlarından m.google.com/voice adresinden giriş yapmak yeterli oluyor.

Android ve BlackBerry için ise aynı adresten uygulamayı indirip yüklemek gerekiyor.

Google Voice servisi ile çok daha uygun fiyatlara cep telefonunuz üzerinden arama yapabilir, ücretsiz kısa mesaj gönderebilir ve telefonunuzun adres defterine doğrudan erişebilirsiniz.

Türkiye'ye Kötü Haber

Teknoloji sitesi ShiftDelete.'Net'in haberine göre bu hizmetten yararlanan ülkeler arasında Türkiye maalesef bulunmuyor. Google Türkiye'nin bu konuyla ilgili herhangi bir duyurusu da mevcut değil.

haber

223
Yeni inşaat, ilave ve esaslı tadillerde, inşaat ruhsatı aşamasında yapı sahipleri veya yasal vekillerince dilekçe ile yapılan müracaatlarda dilekçeye eklenmesi gereken tapu (istisnai durumlarda tapu senedi yerine geçecek belge) plan proje ve resimler aşağıda gösterilmiştir.

l)Dilekçe

2)Tapu (malikler listesi ruhsat aşamasında alınacaktır).

Ruhsat Verme Aşamasında Tapu Senedi Yerine Geçen Belgeler:

-Özel yasalara göre tahsisi yapılıp henüz tapu siciline kaydedilmemiş ilgili kamu kuruluşlarınca verilmiş tahsis belgesi (775-25l0-4753-56l8-7269/l05l sayılı yasalara göre)

-Mülkiyete ilişkin kesinleşmiş mahkeme kararı ve bu mahkeme kararına müstenid yetkili diğer makamlar tarafından verilen belge.

-Kesinleşmiş kamulaştırma kararları

Bunlardan tapu senedi veya tapu tescil yazısı ruhsata müracaat tarihinden en fazla bir ay evvel alınmış veya onaylanmış olmalıdır. Hisseli gayri menkullerde bütün hissedarların tapu senetleri veya mülkiyet durumunu belirten tapu tescil yazısı istenir.

3)Çap

4)İmar durumu (ruhsat aşamasında geçerliliği kontrol edilecektir).

5)Röperli kroki

6)İnşaat istikamet ve kot kesit rölevesi

7)Mimari proje (5 takım)

8)Statik proje (betonarme çizim 4 takım, statik hesap 2 takım)

9)Elektrik tesisatı projesi (2 takım), PTT projesi (2 takım)

l0)Sıhhi tesisat projesi (2 takım)

Binanın atık ve artık su çıkışlarının kanalizasyon sistemine bağlantısı gösterilecektir.

ll)Kalorifer tesisatı projesi (2 takım)

l2)Isı yalıtım projesi (2 takım)

l3)Doğalgaz projesi (2 takım) doğalgaz uygulanan yerlerde.

14)Asansör projesi (2 takım).

15)Zemin İnceleme Raporu.

16)Maliye bilgi formları (ikişer adet)

l7)Fenni Mesul taahhütnamesi; 595 sayılı K.H.K. ve yapı denetimi uygulama yönetmeliğinin ilgili hükümleri geçerlidir.

18)Yapı müteahhiti taahhütnamesi; 595 sayılı K.H.K. ve yapı denetimi uygulama yönetmeliğinin ilgili hükümleri geçerlidir.

19) Yapı sahibi, yapı müteahhidi kanuni ikametgahını (değiştirdikçe) belediye’ye bildirmek zorundadır.

20)Muvakkat yapılacak binalarda encümen kararı gerekmektedir

Sözü geçen belgelerin;

T.C.Bayındırlık ve İskan Bakanlığı’nca hazırlanarak yayınlanmış bulunan “Mimari Proje Düzenlemesi Esasları”, “İnşaat Mühendisliği Proje Düzenleme Esasları”, “Makine Mühendisleri Proje Düzenleme Esasları”, “Elektrik Mühendisliği Proje Düzenlenme esasları” başlıklı şartnamelere, T.C.Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığınca hazırlanan “ Doğal gaz ve İç Tesisat ve Dönüşüm Şartnamesi”ne ve 2560 sayılı yasa gereğince İSKİ Genel Müdürlüğü’ne ait yönetmeliğin ilgili hükümlerine uygun olması zorunludur.

İlgili belediyelerin uygun görmesi halinde Ozalit nüshalarla birlikte bilgisayar ortamında üretilmiş tüm projeler yine ilgili belediyenin talep edeceği formatta, disket veya CD olarak düzenlenir.

 

224
Belediye ve mücavir alan sınırları içinde yapılacak olan her türlü yapılar için ilgili belediyesi’nden yapı ruhsatı alınması ve yapı ruhsatı belgesi kullanılması zorunludur.

3030 sayılı yasa ve sözkonusu yasanın uygulama yönetmeliğinin 9.maddesi gereği İlçe belediyelerinin verdikleri ruhsat ve eklerinden birer suretin Büyükşehir Belediye Başkanlığı’na gönderilmesi zorunludur.

Yapı ruhsatı almak için l2.01 maddesinde sözü geçen belgeler ve bu belgelere dayanarak ilgili belediyesince onanan yapı projeleri ile parsel maliklerinin veya yasal vekillerinin müracaatı halinde;

l)Tüm parsel maliklerinin noterden tasdikli muvafakatı, gerekli hallerde komşu muvafakatı.

2)Gerekli vergi, resim ve harçlar ile ücretlerinin tahsil olunması

3)Parselin üzerinde bina olması halinde yıkım belgesi aranır. Ancak yapıyı etkilemeyen şantiye kullanımına müsait bina bulunması halinde bu şart aranmaz.

4)Yapıların fenni mesuliyetlerinde; 595 sayılı K.H.K. ve yapı denetimi uygulama yönetmeliğinin ilgili hükümleri geçerlidir.

5)Yanlışlıkla verildiği anlaşılan ruhsatiyesi ilgili İdarenin geri alarak iptal etme yetkisi vardır. Bu ruhsata dayanarak bina ve tesisat yapıldıktan sonra yanlışlıkla ruhsat verildiğinden bahisle ilgililer zarara uğratılmaz. Aksi takdirde idareler sebep olduğu bu zararı ve ziyanı ödemekle mükelleftirler.

6)Yapı ruhsatı belgelerinde; yapı maliyetinin hesaplanmasında o yıl için T.C.Bayındırlık ve İskan Bakanlığı’nca belirlenen ve Resmi Gazetede ilan edilen “Yapım birim maliyetleri” esas alınacaktır.

225
Projelerin T.C.Bayındırlık ve İskan Bakanlığı’nca kabul veya tesbit edilen çizim ve tanzim standartlarına uygun olması gerekir. İlgili belediyelerin uygun görmesi halinde bilgisayar ortamında üretilmiş tüm projeler yine ilgili belediyenin talep edeceði formatta,disket veya CD olarak düzenlenir.

Projelerin Başlık Paftasında Bulunmasi Gerekli Bilgiler :

Mimari Projenin Başında :

Arsanın :

Yeri, tapu kaydı, pafta, ada, parsel numaraları, alanı, özel durumlarda varsa ihtiva ettiði yapılar.

Yapılacak yapının:

Cinsi, kat adedi, bina ve inşaat alanları, hangi amaçla kullanılacağı, yapı sahibi ile projeleri tanzim eden, yapının fenni mesuliyetlerini alacak olanlar ile, sürveyan hizmetlerini görecek olan elemanlar hakkında gerekli bilgileri içeren bir bilgi tablosu hazırlanacaktır. Tapuya gidecek takıma statik hesap ve projelerin eklenmesi gerekmez.

Mimari Proje :

1)Parsel büyüklüğünün gerektirdiği ölçekte (l/200,l/500 vb) olmak üzere düzenlenmiş genel vaziyet planı ve aynı ölçekte en az iki kesit çizilir.

Genel vaziyet planı ve kesitlerde yol kotu tutanağına bağlı mevcut kotlar ile arsanın yapıdan sonra alacağı şekil ve kotlar ile ağaç dikme yerleri vaziyet planında mutlaka gösterilecektir.

2)1/50 veya 1/100 ölçekli bodrum ve kat planları ile gerekli hallerde istenilebilecek temel planı.

3)Belediyelerce yapıların büyüklüğü ve bazı özellikleri nedeniyle uygun görülenlerin mimari projeleri l/100 ölçekli ancak, l/50 ölçekli proje tekniğinde istenir.

4)1/50 veya l/100 ölçekli iki tam kesit :

Kesitlerden biri merdivenden geçmek şartı ile enine ve boyuna olmak üzere ve esas planların ölçeğinde çizilir. Bitişik binalarda bina cephesine paralel kesit herhangi bir özellik taşımıyorsa bir kesit ile yetinilebilir. Kesitlerde yol ve yaya kaldırımı kotları bahçelerin tabii ve tesviye edilecek zemin kotları, bitişik nizam binalarda komşu bina veya parsellerin kotları parselin ± 0.00 röperine bağlı olarak gösterilecektir.

5)1/50 veya l/l00 ölçekli cephe çizimleri.

Binaların bitişik olmayan bütün cepheleri çizilecektir. Cephelerde binanın köşelerine rastlayan arazinin mevcut tabii zemin ve tesviye kotları mutlaka gösterilecektir.

6)İlgili belediyesi’nce yapıların dış cephe boya ve kaplamaları ile çatının malzeme ve rengine ait kurallar getirildiğinde bu hususlar mimari projeler üzerinde belirtilecektir.

7)Korezyon ve rutubetten korumak amacıyla mimari projede bodrum katlarda su yalıtım ve drenajla ilgili gerekli detaylar gösterilecektir.

Statik Proje :

Çelik karkas binalarda çelik yapı hesabı, betonarme binalarda betonarme, hesabı l/10, l/20,1/25, l/50,1/100 ve ihtiyaç duyulan ölçekli çizimler.

Asma çatılı binaların çatı hesabı ve projesi.

Tesisat Projesi:

Elektrik tesisatı projeleri ilgili idarece onaylanacaktır. Tesisat projeleri “Elektrik İç Tesisat Yönetmeliği ve Fenni Şartnamesine” uygun olarak düzenlenecektir.

Kalorifer tesisat, havalandırma ve klima tesisatı projeleri ilgili belediyesince onaylanacaktır.

Sıhhi tesisat projesi belediyece tetkik edilip, onaylanacaktır.

Doğalgaz uygulama bölgelerinde kalan parsellerde inşaa edilecek binalarda ilgili idarece düzenlenmiş aksini gösterir bir belge getirilmediği taktirde, doğalgaz tesisatı yapılması zorunludur. Doğalgaz tesisat projeleri ilgili idare tarafından tetkik edilip, onanmadan yapı ruhsatı verilmez.

Asansör uygulama projesi yapı ruhsatı verilmeden önce ilgili belediyesince onaylanacaktır.

Projelerin Tetkik Aşamasındaki Uyulacak Esaslar :

1) İmar Yönetmeliği, imar planı ve açıklama raporları, imar istikamet rölevesi ve inşaat kotlandırma belgelerinde belirtilenler dışında proje müellifi tarafından projenin çizimi sırasında hatalı yapılan ya da eksik çizilen kısımlar için projelerde düzeltme yapılmaması, hatalı ve eksik kısımların proje orijinalinde düzeltilerek ozalit kopyaların ondan sonra çekilmesi, zorunluluk halinde yapılan düzeltmelerin projeyi inceleyenler tarafından kendi el yazıları ile “tarafımdan düzeltilmiştir” sözü ile adı ve soyadı da yazılarak ve tarih konarak imzalanması, imza ve düzeltme yapılan yerlerin resmi mühürle mühürlenmesi.

2) Mimari ve mecra projelerinin birleştirilmesi için yapılan ozalit eklentisi dışında, projelerin ozalit kopyalarında ek yapılmaması, mimari, ve mecra projelerinin birleştirilmesi için yapılan ek yerleriyle, ek yerlerinin proje müellifi tarafından mutlak surette imzalanması ve bütün ek yerlerinin 2 yerinden inceleyenlerce imzalanarak resmi mühürle mühürlenmesi, ancak büyük tesislere ait projelerden eklenmesi mümkün olmayanların bir anahtar paftada gösterilmesi ve proje tamamının kaç paftadan ibaret olduğunun proje onay sayfasına yazılarak imzalanıp mühürlenmesi gerekir. Statik proje mimari projeden ayrı olarak yapıya ait bilgileri ihtiva eden bir başlık altında ayrı olarak teklif edilebilir.

3) Projenin onay sayfasının, projelerin zamanla yıpranıp imzaların kaybolmasına imkan vermeyecek bir yerinde (Örneğin dıştan bir iç sahifede yada bir kapak altında) olması ve bu sayfada projeyi mimari,statik ve mecra yönünden inceleyenlerle onaylayanın adı soyadı, meslek ünvanı, oda numarası, tarih ve imzasının bulunması gerekir.

4) Mimari projelerin (5) diğerlerinin (4) takım halinde düzenlenip usulüne göre dosyalanması, mimari proje ve eklerinin bir sureti 3030 sayılı yasanın uygulanma yönetmeliði gereği Büyükşehir Belediye Başkanlığı’na gönderilmesi zorunludur.

5) 5) 2863 sayılı Yasa’ya tabii parsellerde K.T.V.K. kurulu kararı ile kurul onaylı

proje istenir.

Sayfa: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 35